
Case
Mino Market
Bianca, Benjamin och Oliver Ingrosso ger sig under 2024 in i dagligvaruhandeln med Mino Market.
Mino Market - Crea Ricordi - skapa minnen, handlar om kvalitet, skapa minnesvärda stunder och riktigt god mat som syskonen ätit, vuxit upp med, älskar - och nu vill dela med resten av Sverige.
About har ansvarat för leverantörssourcing, produktutveckling, kvalitetsgranskning, framtagning av butiksmaterial och försäljningsmaterial till säljkåren samt projektledning av produktlansering i butik av Minos sortiment inom färskvaror och den koloniala hyllan.
Aktuellt sortiment: Spaghetti, Spaghettoni, Linguine, Orecchiette, Capunti, Rigatoni, Penne Lisce, Pasta Mista, Polpa, Roma, Passata, Datterini, Carnaroli, Extra virgin olivolja Tutto 1L, Extra virgin olivolja Tutto 750ml, Extra virgin olivolja Finale 500ml, Vitvinsvinäger, Rödvinsvinäger, Balsamico di Modena IGP, Parmigiano Reggiano DOP 12 månader, 200g, Parmigiano Reggiano DOP 12 månader, 400g, Parmigiano Reggiano DOP 24 månader, 200g, Pecorino Romano DOP, Fior di latte mozzarella, Fänkålssalami, Fiocchetto, Culatta, Guanciale, Pancetta, Salsicciakorv naturell & Salsicciakorv fänkål.
Svenska Spel
Svenska Spel är Sveriges ledande spelbolag, som erbjuder en bredd av spelupplevelser inom sport, casino och lotterier. Med fokus på ansvar, trygghet och innovation har de skapat en hållbar spelmiljö för sina kunder.
På Svenska Spel driver About affärsutveckling samt försäljning i retailkanalen. Ett löpande arbete som innefattar utvecklingen av bolagets partnerskap B2B samt B2C på ett insiktsdrivet och kundcentrerat vis och resulterar bland annat i starka framåtlutade relationer, hållbar tillväxt och vårdande kundupplevelse!
YH-Akademin
YH-Akademin erbjuder över 70 distansutbildningar inom bygg, IT, ekonomi, hälso- och sjukvård, livsmedel m.m. Utbildningarna tas fram i samarbete med näringslivet och inkluderar praktik (LIA).
About har stått för planering och framtagning av kursmaterial samt lett utbildningen “Kvalitet & innovation i livsmedelsbranschen”. Kursen pågick under vårterminen 2025 och bestod av fysiska och digitala kurstillfällen, grupparbeten och studiebesök för att öka kunskapen inom bl a livsmedelskvalitet, sensorik och innovation.